Stäng
Kundtjänst

Kundtjänst

FAQ - Vanliga frågor

Hur långa är leveranstiderna?
Vi behandlar din order direkt och leveranstider inom Sverige är 1-5 dagar beroende på produkt. Observera att det är Postnords villkor som gäller vid leverans. När ordern behandlats av vårt lager kan vi inte göra några ändringar i ordern.
Hur levererar ni?
Leveranser
Biocool levererar i dagsläget endast till Sverige och vi skickar med Postnord.

Frakt för privatkunder
Biocool har fri frakt inom Sverige för alla privatpersoner som beställer för över 699 kr per order eller företagspaket Postnord Parcel. För övriga ordrar tar vi 69 kr förutom om ordern är ett företagspaket Postnord Parcel (99:-).

När du handlar som privatperson använder vi Postnord Mypack (69:-) Postnord Parcel (99:-). Samtliga Postnord Mypack skickas till utlämningsställen som paket och aviseras via SMS. Detta leveransalternativ når dig normalt inom 1-5 dagar. Du kan spåra ditt paket med ditt försändelse-id. Detta kommer i mailet som meddelar att din beställning har skickats och du kan sen följa paketets gång hos Postnord (Spåra paketet genom att fylla i försändelse-id).

» Här är en länk där du kan skriva in ditt postnummer för att se var närmsta Postnord Serviceställe ligger. Postnord Serviceställe

OBS! När du beställt en vara är du som kund ansvarig för att rätt leveransuppgifter har uppgetts och att du kan legitimera dig för att hämta ut paketet. Efter att vi har skickat ut paketet har vi ingen möjlighet att ändra leveransadress eller namn, mobilnummer på paketet och vi kan inte heller ändra ombud eller förlänga tiden paketet ligger hos ombudet. Paketet ligger hos ombudet i 14 dagar, hämtar man ej ut paketet i tid så går det i retur och då debiterar vi för ej utlösta varor enligt nedan (se Ej utlösta varor).

Vi dellevererar inte till privatpersoner eller företag.

Frakt för företagskunder
Postnord Parcel (leverans före 17:00) Direktleverans dörr till dörr. 79,2 kr ex. moms. Leveranstid 1-3 dagar. DPD aviseras ej så det krävs att någon är på plats och kan ta emot leveransen.

Företag och organisationer får sina beställningar levererade direkt till dörren förutsatt att man lämnar gatuadress och eventuell portkod.

Ej utlösta varor
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från utlämningsställe eller terminal, förbehåller vi oss rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Denna kostnad uppgår idag till 300 SEK. Betalning skall ske inom 10 dagar från fakturadatum.
Returer / Reklamationer / Transportskador
Ångerrätt och retur

Både som privatkund och företagskund har du 14 dagars ångerrätt.

 För att åberopa ångerätt måste vi meddelas inom 14 dagar från mottagandet av ordern att du vill
 returnera en artikel eller hela ordern.
 Varan skall vara oanvänd i originalförpackningen, returfrakt betalas av kunden om inget annat avtalats. Alla har rätt att returnera enligt våra återköpsregler: Vi godkänner att kunden att ska kunna testa varan MEN att de ska vara så försiktiga som det går så att varan är så nära ursprungskick som möjligt. OM kunden har haft åverkan på eller på ett oaktsamt sätt förstört förpackningen så att den inte går att sälja igen kommer vi att dra av 30% på priset motsvarande värdeminskningen. Kunden ska på ett tydligt sätt skriva på plocksedeln VARFÖR returen sker så att vi vet om den är trasig eller om vi kan sälja den igen på grund av felköp.
Returer registreras via mail eller vårt kontaktformulär

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss inom 14 dagar så hjälper vi dig med hur du går vidare. Vid godkänd reklamation återbetalas hela beloppet, inklusive fraktavgifter.
Som privatkund har du alltid 3 års reklamationsrätt. Detta gäller dock ej förbrukningsvaror såsom till exempel glödlampor. Angivna brinntimmar på förpackningen är en beräknad medellivslängd och inte en garanti.

Reklamationer registreras via mail eller vårt kontaktformulär

Du har 14 dagar på dig att kontrollera varorna du beställt från att du mottagit dem. Felleveranser eller transportskador som upptäcks efter dessa 14 dagar kan inte godkännas.

För att göra en beställning på Lysman måste du ha fyllt 18 år.

Transportskada
Om varan kommer bort eller om du upptäcker att försändelsen är transportskadad var vänlig kontakta oss inom 7 dagar.

Om ni får leverans eller ska hämta ett paket och ser att ytterförpackningen är skadad - meddela paketombudet eller chauffören direkt och ta ej emot paketet.

Vid eventuell tvist har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du hittar dem på Allmänna reklamationsnämndens hemsida www.arn.se
Är era artiklar CE-certifierade?
Samtliga produkter som vi saluför är CE - certifierade vilket innebär att produkterna överensstämmer med grundläggande krav på exempelvis hälsa, säkerhet, funktion, miljö och att föreskriven kontrollprocedur har följts.
Har Biocool en fysisk butik?
Nej, all försäljning sker via vår hemsida. Vi har ingen försäljning över disk eller i fysisk butik.

Artiklar om Biocools produkter

Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan